Regulamin zawodów

Aktualizacja: 12.10.2016

Aktualizacja: 19.10.2016

skpb manewry logo kolor 1

Regulamin VI Nocnych Manewrów SKPB

 

I. Cel imprezy
Celem imprezy jest rozpowszechnianie marszy na orientację jako aktywnej formy wypoczynku i spędzania wolnego czasu.

II. Organizator
Organizatorem VI Nocnych Manewrów SKPB jest Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie oraz liczne grono sympatyków Koła.

III. Kontakt z organizatorem
Kontakt z organizatorem jest możliwy mailowo: manewryskpb@gmail.com lub poprzez profil na portalu Facebook: www.facebook.com/manewryskpb

IV. Termin i miejsce
Zawody odbędą się w nocy z 19 na 20 listopada 2016 r. na terenie województwa mazowieckiego.
Dokładne położenie Bazy Zawodów zostanie ujawnione zawodnikom w dniu imprezy tj. 19 listopada o godz 9:00 na stronie zawodów, profilu Facebook oraz przesłane mailowo do Kapitanów zgłoszonych zespołów.

V. Dojazd do Bazy Zawodów
Ze względu na utrudniony dojazd do Bazy Zawodów komunikacją publiczną Organizator zaleca:
- dojazd własnym środkiem transportu (Organizator nie zapewnia parkingu)
- przejazd transportem Organizatora (dodatkowo płatnym, prawdopodobnie autokarowym) - zapisy oraz szczegóły będą dostępne w październiku na stronie Zawodów oraz zostaną przesłane mailowo do Kapitanów zapisanych zespołów 

VI. Zapisy
Zgłoszenia przyjmowane są przez formularz internetowy dostępny na stronie zawodów www.manewry.skpb.waw.pl od 27 września od godz 20:00 do 16 listopada do godz. 23:59. Zapisy mogą zakończyć się wcześniej w przypadku osiągnięcia limitów miejsc na poszczególnych trasach. Limit uczestników na całej imprezie wynosi 950 osób. 

Aktualizacja (12.10.2016): Osoby niepełnoletnie mogą startować jedynie pod opieką osób pełnoletnich - tj. opiekunów prawnych lub osób upoważnionych przez opiekunów prawnych. Osoby upoważnione zobowiązane są do złożenia w Sekretariacie Zawodów oświadczenia z podpisem opiekunów prawnych, 

VII. Wpisowe
Koszt uczestnictwa w Nocnych Manewrach wynosi 30zł od osoby. Opłaty należy dokonać w ciągu 3 dni roboczych od dnia zarejestrowania zespołu, na konto:

05 2130 0004 2001 0380 3475 0008

tytułem: [nazwa zespołu], [mail podany przy zapisie]
odbiorca:
Stowarzyszenie Studenckie Koło Przewodników Beskidzkich w Warszawie,
ul. Smocza 27,
01-048 Warszawa

Opłata jest bezzwrotna.

VIII. Forma
Zawody odbywają się w nocy, wszystkie zespoły startują po zmroku i przed świtem dochodzą do mety.

Start możliwy jest w następujących kategoriach:
- Himalajska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 22 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 30km), trasa dla wyjadaczy orienteeringu -  punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa niepełna i przekształcona 
- Alpejska (zespoły 1-3 osobowe) - ok. 18 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 25km), trasa dla zaawansowanych - punkty trudnodostępne, liczne punkty stowarzyszone, mapa może być niepełna i przekształcona
- Tatrzańska (zespoły 1-5 osobowe) - ok. 15 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 20km), trasa dla średniozaawansowanych - punkty trudniej dostępne, możliwe punkty stowarzyszone, mapa nieprzeształcona
- Beskidzka (zespoły 1-7 osobowe) - ok. 12 km w linii prostej powietrznej między punktami (w praktyce ok. 15km), trasa dla początkujących i mniej zaawansowanych - dość oczywiste punkty, sporadycznie punkty stowarzyszone, mapa nieprzekształcona 

Na każdej z tras znajduje się ognisko, na którym każdy zespół ma prawo skorzystać z godzinnego “stopczasu” na odpoczynek i ciepły posiłek. Korzystanie ze stopczasu nie jest obowiązkowe. Godziny otwarcia ognisk będą podane na mapie.

Kolejność odbioru nagród: Himalajska, Alpejska, Tatrzańska 1, Tatrzańska 2, Tatrzańska 3, Beskidzka 1, Beskidzka 2. W razie wygranej nagrody będą dla max 2-óch uczestników.

IX. Punktacja i sędziowanie
Punktacja i sędziowanie będą prowadzone zgodnie z “Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych imprezach na orientację PTTK”, jednakże specyfika imprezy dopuszcza mniejsze limity czasowe niż we wspomnianym dokumencie. Nie zwiększa się limitów czasu ze względu na wiek zawodnika.

X. Obowiązkowe wyposażenie zawodników
- buty na zmianę
- latarka, zapasowe baterie, kompas i trwały środek do pisania
- przynajmniej jeden sprawny telefon
- element odblaskowy
- śpiwór i karimata/materac w przypadku zamiaru noclegu w szkole

XI. Świadczenia
- komplet map dla każdego uczestnika zgłoszonego w terminie
- dyplomy i nagrody dla trzech pierwszych zespołów w każdej kategorii (niezależnie od liczby osób w zespole, przysługują maksymalnie 2 nagrody na zespół)
- ciepły posiłek i herbata w bazie po ukończonej trasie
- kiełbaska, chleb i ciepła herbata w trakcie ogniska
- ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych (sala gimnastyczna)
- protokół w formie elektronicznej
- potwierdzenie punktów do OInO i OTP

XII. Postanowienia końcowe
Zawody odbędą się bez względu na pogodę. Zawody mogą zostać odwołane w przypadku zakazu wstępu do lasu.
Organizator nie zapewnia ubezpieczenia uczestnikom.
Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.
Wykorzystywanie odbiorników GPS i innych elektronicznych urządzeń pomagających w nawigacji jest zabronione i grozi dyskwalifikacją zespołu (poza zapisywaniem danych do wykorzystania po zawodach)
Za szkody wyrządzone wobec uczestników Organizator nie odpowiada.
Impreza jest bezalkoholowa.
Impreza ma charakter rekreacyjny i niekomercyjny. 
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.

Akceptacja postanowień Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku oraz wypowiedzi uczestników utrwalonych na zdjęciach/filmach zrealizowanych w okresie trwania Zawodów VI Nocne Manewry SKPB - tj. 19-20 listopada 2016 r. i związanych z realizacją zawodów przez Organizatora. Wyżej wymieniona zgoda jest udzielona na czas trwania imprezy oraz bezterminowo po jej zakończeniu, bez ograniczeń terytorialnych, dla działań promocyjnych, informujących o kampanii "Nocne Manewry SKPB" w tym: w materiałach video, na stronach internetowych, w sprawozdaniach, planszach i raportach okresowych, ulotkach informujących o programie oraz innych działaniach Public Relations.